de club

Wielerclub Mill fietst elke zaterdagochtend een mooie route in de omgeving van Mill. Afhankelijk van de windrichting en gemoedstoestand doorkruisen we het platteland van Oost Brabant, Gelderland, Limburg en Duitsland.

In de maanden oktober t/m april vertrekken we om 09:00 en mei t/m september om 08:30 vanaf de parkeerplaats tegenover Het Lagerhuis aan de Beerseweg in Mill. Om een uur of 11 zijn we daar weer terug. Enkel de laatste zaterdag van de maanden april tot en met september, is dat half 12.

Het tempo ligt rond de 28 km per uur zodat iedereen het bij kan benen. De groep wordt bij elkaar gehouden en achter de groep rijdt onze eigen bus met reservemateriaal zodat bij pech niet gestopt hoeft te worden. Een kilometer of tien voor Mill gaat de snelheid omhoog en doet iedereen zijn best om zo snel mogelijk terug te zijn. Na deze inspanningen praten we onder het genot van een kopje koffie en wat fris na over de geleverde prestaties en alles wat er verder in de wereld gebeurt. Dit sociale deel vindt uiteraard plaats bij ’t Lagerhuis.

Ieder jaar wordt door de leden van Wielerclub Mill een aantal activiteiten georganiseerd. Ook verleent de club hand- en spandiensten bij andere activiteiten. Deze zijn te vinden onder het kopje ‘Agenda‘.