Fietsweekend 2014 Velbert 30, 31 mei, 1 juni

Om 9.30 uur vertrokken 13 renners vanaf de parkeerplaats van ons clubhuis Het Lagerhuis richting Duitsland, 3 dames vervoerden onze andere spullen per auto.

s’ Avonds zouden er nog 3 man nakomen, dus met 16 renners en 3 vrouwen was het een goede opkomst, jammer was dat Bert niet mee kon door een vervelende valpartij die week ervoor bij de Kasteelronde, volgend jaar zal hij er hopelijk wel bij kunnen zijn.

Na ongeveer 60 km was de eerste pauze in Walbeck waar we bij een grote supermarkt heerlijke koffie met Kuchen genuttigd hebben. Met een volle buik gingen we verder naar onze volgende pauze plek, dat was na 100 km in Uerdingen, een stadsdeel van Krefeld. De dames waren inmiddels ook aangekomen en hadden al gewinkeld natuurlijk. 20140601_104544Hierna vervolgden we onze weg richting Strada Bianchi, de laatste 10 km was een prachtig stuk fietspad waar vroeger treinen gereden hadden. Het liep hier langzaam omhoog (vals plat) en je voelde dat dit toch mooi de beentjes sloopte. We hadden 150 km gereden toen we rond de klok van 17.30 uur bij ons hotel aankwamen. Als beloning wachtte er een warm bad of douche en een heerlijk koud pilske.

De tweede dag was het eerst om 8.30 uur ontbijten en om 10.00 uur vertrokken 16 renners met goed weer voor een mooie tocht. In de eerste afdaling meteen na vertrek was het Hans Vloet die iets achterbleef. Meteen na de afdaling volgde er een beklimming waaraan je kon voelen wat er die dag nog komen zou. Het was een op en neer gaande route die echt zwaar werd gedurende de dag. Na 70 km moest er ook 20140531_133952weer koffie en Kuchen gegeten worden langs de Ruhr op een terras met uitzicht op het water. Hans en Jan waren op een gegeven moment samen gaan fietsen en Theo Peters had jammer genoeg wat last van zijn knie, die is wat eerder afgedraaid . Zo’n 20 km van Velbert hebben we de groep gesplitst en hebben met 6 renners de hele route afgemaakt. Het was een mooie zware tocht, mede door het mooie weer was het een geweldige dag. Na het avondeten is er nog een groep naar de plaatselijke Bierstube geweest, waar Thed volkomen terecht tot beste klimmer van het weekend werd gehuldigd. Hiervoor kreeg hij een schitterende medaille.

20140531_150045Dag drie, tevens laatste dag, het duurde een tijdje voordat we weg waren en iedereen betaald had, het was rond 10.15 dat iedereen weer op zijn fiets zat.

Het eerste gedeelte ging langs de Ruhr via Mulheim naar Duisburg waar we ook nog op het parkoers van de marathon terecht kwamen die daar aan de gang was. Na 75 km hebben we in Xanten een flink stuk aardbeien gebak (500 gram) gegeten en koffie gedronken, hier hebben we wel een uur gezeten. Vervolgens via een beklimming tussen Labbeck en Sonsbeck, Uedem  naar de Nederlandse grens in Hommersum, kwamen we om 16.30 uur weer in Mill aan. Deze dag hadden we ook weer 130 km op de teller staan. Na een pilske bij het Lagerhuis is iedereen weer moe maar voldaan naar huis gegaan.

Het is een leuk fietsweekend geweest en iedereen is heel thuisgekomen, verder wil ik iedereen en de organisatie bedanken voor dit mooie weekend.